Daripada Abu Hurairah RA, beliau berkata, "Rasulullah SAW bersabda: "Iman itu ada tujuh puluh lebih atau enam puluh lebih cabang. Yang paling utama adalah perkataan لاَ إِلَهَ إِلا اللَّهُ (Tiada tuhan yang berhak disembah selain Allah) dan yang paling rendah adalah menyingkirkan gangguan-ganguan yang menyakitkan di jalanan. Sifat malu adalah sebahagian daripada iman."
Cuti-cuti Malaysia

Bercuti di Sunway Lagoon Bersama Keluarga

Alhamdulillah saya bersama dengan adik-adik saya dan ipar-duai telah bercuti ke Sunway Lagoon. Asalnya syarikat adik ipar saya telah mengadakan Hari Keluarga dan Jamuan Tahunan di Sunway Lagoon dan terdapat beberapa keping tiket lebih. Oleh kerana harga yang ditawarkan lebih murah dari biasa, maka kami adik beradik mengambil kesempatan memborong untuk satu keluarga. Walau bagaimana pun, mak dan ayah tak menyertai kami kerana ber'honeymoon' di Turki. Kami telah memilih 30hb November...

Cuti-cuti Malaysia

Bercuti di Universal Studio Singapore

Apabila adik ipar saya menghantar pesanan ringkas Whatsapp mengajak saya bercuti beramai-ramai bersama adik beradik di Universal Studios Singapore, saya tidak mengambil masa yang lama untuk bersetuju memandangkan ia adalah satu idea yang menarik. Selain daripada menambahkan hubungan erat antara sesama adik beradik dan ipar, waktu ini lah sesuai untuk melupakan segala tekanan dan bebanan kerja. Ini adalah kali kedua saya mengunjungi USS selepas kali pertama pada tahun 2016 bersama...

Product Review

Album Terakhir Konsert KRU Gergasi 25 Akhirnya Sampai ke Tangan

Alhamdulillah, dengan izinNya akhirnya VCD Konsert Gergasi 25 KRU sampai ke rumah, setelah lebih sebulan menunggu  Saya membesar dengan lagu-lagu KRU. Bermula dengan album pertama mereka, Canggih pada tahun 1992 yang popular dengan lagu Hanya Kau, kemudian album reKRUed, Awas, Oh La La.  Saya mula membeli album KRU sebaik sahaja selepas tamat sekolah. Album yang saya beli adalah album kompilasi Krumania, Formula Luar Biasa dan terkini... album Konsert Gergasi 25 KRU...

My Diary

Selamat Hari Raya 1439H/2018M

Alhamdulillah syukur kepada hadrat Ilahi dipanjangkan usia untuk bertemu Syawal 1439 (bermakna... dah 39 dah umur aku ikut hijrah... tua dahh ) Raya kali ini agak bermakna, bukan sahaja lengkap satu keluarga (eh bukan setiap tahun memang lengkap ke ?), bahkan kehadiran ahli keluarga baru merangkap ipar baru yang merupakan suami kepada adik bongsu kami. Kini jumlah ahli keluarga menjadi 10. Macam biasa, hari raya pertama berkumpul di rumah di Bandar Baru UDA. Cuma awal pagi ni...

Product Review

Bersenam di rumah

Dalam kesibukan kita meneruskan aktiviti harian mencari rezeki, kesihatan jangan dilupakan. Selain pemakanan yang seimbang, kita juga perlu bersenam. Bersenam tidak semestinya di padang atau di gym. Bersenam di rumah pun boleh. Bersenam di luar rumah Bagi yang ingin bersenam di rumah, mungkin memerlukan panduan untuk menghasilkan senaman yang efektif dan berkesan. Seorang jurulatih kecergasan, yang juga seorang penggusti profesional... John Cena Grant Davinson (Dunkan...

My Diary

Pilihan Raya Umum 2018

Marilah mari... pergi mengundi.. tunaikan lah kewajipan.. pada negara Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya mengundi pada PRU14 kali ini. Sesuatu yang sebenarnya saya patut lakukan 14 tahun yang lalu, iaitu ketika PRU11 atau PRU2004. Sejak menjejak usia 21 tahun, usia layak mengundi, saya tidak mendaftar sebagai pengundi. Bukan sebab protes tapi sebab malas nak pergi pejabat pos untuk mendaftar. Walaupun pejabat pos tu sepelaung je dari rumah, saya menghadapi masalah kekangan masa...